Στην αποκατάσταση των αρθρωτικών και των
φωνολογικών διαταραχών συνήθως ακολουθούνται συγκεκριμένα βήματα. Τα βήματα
αυτά ξεκινούν από την ορθή άρθρωση των φωνημάτων- στόχων μεμονωμένα, την
τοποθέτησή τους σε συλλαβές, λέξεις και
φράσεις και ολοκληρώνονται με την αυτοματοποίηση της τοποθέτησης. Η τοποθέτηση
των φωνημάτων- στόχων ήταν ένα από τα πιο «βαρετά» βήματα για τα παιδιά καθώς
απλά επαναλάμβαναν συλλαβές, πλέον έχει μετατραπεί
σε διασκεδαστική δραστηριότητα.
Η «ναυμαχία» είναι ένα παιχνίδι στρατηγικής
δύο παικτών με πλοία, αριθμούς και γράμματα.
Σκοπός του παιχνιδιού είναι να βυθίσετε τα πλοία του «αντιπάλου» πριν βυθίσει
εκείνος τα δικά σας.
Αν
πρόκειται να τη χρησιμοποιήσετε με μεγαλύτερα παιδιά (ηλικίες δημοτικού),
φτιάξτε δύο πίνακες που αντί για γράμματα και αριθμούς θα έχουν φωνήματα, από
τον συνδυασμό των οποίων θα προκύπτει η συλλαβή- στόχος. Αφού πει το παιδί τη
συλλαβή- στόχο μπορείτε να του ζητήσετε να κατονομάσει και κάποιες λέξεις που
είτε ξεκινούν με τη συλλαβή- στόχο είτε την περιέχουν.
Αν πρόκειται να τη χρησιμοποιήσετε με μικρότερα
παιδιά, φτιάξτε μικρότερους πίνακες (3*3, 4*4) και αντί για φωνήματα
τοποθετήστε εικόνες-λέξεις. Αφού κατονομάσει το παιδί δύο εικόνες- λέξεις
ζητήστε του να σκεφτεί μία λέξη που να έχει σχέση και με τις δυο ή να σας πει
τα κοινά τους χαρακτηριστικά ή να ονομάσει τα αντίθετά τους (οτιδήποτε έχει
σχέση με τη δυσκολία την οποία δουλεύετε).
Τα σημερινά παιδιά, λόγω του ότι έχουν
γεννηθεί «μέσα» στην τεχνολογία, ενθουσιάζονται
με τα κλασσικά παιχνίδια ακόμα και με τις παραλλαγές τους. Τα αποτελέσματα που
έχουν αυτές οι δραστηριότητες θα σας καταπλήξουν!
« Ο
πνευματικός δημιουργός αυτού του κειμένου, παραχωρεί την άδεια αναδημοσίευσης-
αναπαραγωγής του, σε οποιοδήποτε ηλεκτρονικό ή έντυπο μέσο, υπό την προϋπόθεση
αναδημοσίευσης ολόκληρου του κειμένου και όχι της τμηματικής- αποσπασματικής
αναδημοσίευσης.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου