Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

1 Μαρ 2016

Δέκα, είκοσι, τριάντα, σαράντα ιστορίες!

Σειροθέτηση

        Σειροθέτηση είναι η ικανότητά μας να βάζουμε σε ορισμένη σειρά σκέψεις, σχέδια και γεγονότα. Αναπτύσσοντας την ικανότητα της σειροθέτησης, μπορούμε με ευκολία να εκτελέσουμε μία εντολή, να κάνουμε μία μαθηματική πράξη, να διηγηθούμε μία ιστορία, να οργανώσουμε μία δραστηριότητα, κτλ.

        Συνήθως, όταν κάποιος δυσκολεύεται στη σειροθέτηση παράλληλα δυσκολεύεται:

·        Στην εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων (π.χ. φτιάχνω καφέ).
·        Στην εκτέλεση σύνθετων εντολών (π.χ. Πήγαινε στην κουζίνα, κλείσε το φούρνο και άναψε το μάτι και τον απορροφητήρα.)
·        Στην εκτέλεση μαθηματικών πράξεων (π.χ. πολλαπλασιασμός).
·        Στην παρακολούθηση της πλοκής ενός βιβλίου ή μιας ταινίας.

Με συνέπεια να υπάρχει και δυσκολία στη διαχείριση του χρόνου!

        Δυσκολίες στη σειροθέτηση αντιμετωπίζουν συνήθως:

·        Τα άτομα Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές
·        Τα άτομα με Νοητική Υστέρηση
·        Τα άτομα με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής- Υπερκινητικότητα (ΔΕΠΥ)
·        Τα άτομα Μαθησιακές Δυσκολίες
·        Οι ασθενείς μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο
·        Οι ασθενείς με άνοια

         Η ενίσχυση της σειροθέτησης επιτυγχάνεται μέσω της τοποθέτησης εικόνων ή γεγονότων σε μία λογική χρονολογική σειρά. Ωστόσο, παράλληλα βελτιώνεται και η προσοχή, η μνήμη, η αυτοδιόρθωση, η επίλυση προβλημάτων, η κριτική σκέψη, το λεξιλόγιο, η μορφοσυντακτική δομή, ο περιγραφικός λόγος, η κατανόηση γραπτού κειμένου.

         Παρακάτω θα βρείτε εικόνες δέκα ιστοριών 2 εικόνων/ 3 εικόνων/ 4 εικόνων/ 5 εικόνων που μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε για εξάσκηση στη σειροθέτηση γεγονότων, καθημερινών δραστηριοτήτων και αιτίου- αποτελέσματος.

Ιστορίες δύο εικόνων






















        Ιστορίες τριών εικόνων
































Ιστορίες τεσσάρων εικόνων











































 Ιστορίες πέντε εικόνων





















































Ιδέες για ασκήσεις

         Αφού εκτυπώσετε και πλαστικοποιήσετε τις παραπάνω εικόνες, μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε ως εξής:

  • Δώστε στο παιδί ανακατεμένες τις εικόνες, ζητήστε του να τις βάλει στη σωστή χρονολογική τους σειρά και να σας διηγηθεί την ιστορία.
  • Δώστε στο παιδί ανακατεμένες τις εικόνες, ζητήστε του να τις βάλει στη σωστή χρονολογική τους σειρά και δώστε του 5-10 λέξεις να τις χρησιμοποιήσει στην ιστορία που θα σας διηγηθεί.
  • Δώστε στο παιδί ανακατεμένες τις εικόνες και διηγηθείτε εσείς την ιστορία, για να τις βάλει στη σωστή χρονολογική τους σειρά.
  • Δώστε στο παιδί μία εικόνα, ζητήστε να την περιγράψει και να φανταστεί τι μπορεί να συμβεί μετά. Δώστε του την επόμενη εικόνα και κάντε το ίδιο.
Επίσης:

  • Δώστε στο παιδί ανακατεμένες γραμμένες προτάσεις και ζητήστε να τις βάλει στη σωστή χρονολογική τους σειρά (γραπτός λόγος).
  • Ζητήστε από το παιδί να σας περιγράψει μία καθημερινή δραστηριότητα (π.χ. ντύσιμο, πλύσιμο δοντιών, κτλ).





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...